Dag 5 - någon jag saknar

Jag saknar min lilla Brollis så jag börjar gråta. 29 april 2011 somnade du för evigt, hoppas du har det bra uppe i himlen. <3
Jag minns första dagen, vi valde dig ur en glasbur och la dig i en papperkartong. Du var rädd och bet mig. Så småningom lärde vi känna varandra och blev bästa kompisar. Jag minns när jag matade dig ur min hand och hur du samlade det i dina kinder. Jag hade aldri haft ett bättre husdjur.
Jag såg på när du tog dina sista steg. Jag såg på när du tog ditt sista andetag och somnade för evigt. Jag la din lilla, späda kropp i en låda med den mjukaste vadden och ditt favoritgodis. Jag begravde dig på landet och satte en blomma bredvid. Och hur mycket jag än skulle försöka att ersätta den tomma platsen i mitt hjärta så finns det inte ett enda djur i världen som skulle kunna ersätta dig.
Sen saknar jag min farmor så sjukt mycket. Finns inte ord för kärleken jag har till henne. Det var inte rättvist att du skulle dö så tidigt. Jag var ju bara 8 år.
Jag minns att vi brukade hälsa på dig på helgerna och steka pannkakor tillsammans. Minns ditt vackra leende och ditt fina, krulliga hår. Jag minns när vi var i Paris och sjöng tillsammans, då vi var som lyckligast.
Sen låg du på sjukhus, du bar peruk som inte alls var i närheten av ditt riktiga hår. Sen när jag visste att det var sista gången jag kramade dig gick mitt liv under. Jag grät till tårarna tog slut. Du förstår inte hur mycket jag älskade dig och hur mycket jag fortfarande älskar dig. Mer än oändligt är svaret. Än idag står jag vid graven och gråter. Försöker minnas dom fina stunderna men det enda som jag tänker på är att du är borta. För evigt. Men det du ska veta är att du alltid kommer ha en plats i mitt hjärta, hur lång tid det än går.

Jag vet att jag har sagt detta oänligt många gånger. Men vila i frid. En dag kommer jag också till himmelen och får träffa er igen. Men tills dess får ni bara vänta. Och jag också. <3

Kommentarer
Postat av: Sonja <3 <3

aaauw... saknar också brolle <3 <3 <3 han va så sööt <3 å det va så roligt när han gick över ditt ansikte :D :D <3<3

2011-12-01 @ 21:32:21
Postat av: Sonja <3 <3

jaa, åå det var roligt <3 <3

2011-12-01 @ 21:53:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0